Már rég óta terveztem egy interjút a Simsport TV egyik kommentátorával, Réti Attilával, aki szabadidejében egy Lada volánja mögött versenyzik. Hobbiautózásként fogja fel az egészet, mégis hónapokig készül rá. Nem a profik között indul, de mindenképpen be szeretném nektek mutatni. Ha minden jól megy, a következő autóján a TOTALRACING.HU logója is szerepelni fog majd
1. Mutatkozz be kérlek röviden, mivel foglalkozol szabadidődben, hol tanulsz, dolgozol, hasonlók?
Sziasztok! Réti Attila vagyok 21 éves Budapesti tanuló. Jelenleg utolsó évemet töltöm a Csepel-Szigeti szakközép iskolában mint elektrotechnikus tanhallgató. Szabadidőmben habár az nem nagyon van de amikor csak akad kinn vagyok a műhelyünkben és a versenyautókat bütykölöm. :) Amikor időm engedi a Simsporttv-nél is dolgozom mint kommentátor és operatőr. Vagyok most egy flockoló cégnél is mint beugró ember úgyhogy tényleg nem sok időm akad mostanság.
2. Hány éves korodtól versenyzel a hazai rallysprint pályákon?
2005-ben kezdtem a pályafutásomat tehát 15-éves koromban indultam először rally versenyen ahol egyből egy 5. hellyel jelentkeztem be a "Nagyok között". Majd a későbbiek folyamán megjöttek a jobbnál jobb eredmények is Jó néhány kategória győzelem után 2008-ban a bajnoki cím is.
3. Egy ilyen versenyen rengeteg lehetőség van, miért pont a Ladát választottad versenyautónak? Van valami különleges ebben az autóban, hogy a mai napig is sokan ezzel nyomulnak?
Azért esett a választásunk a Ladára mert keresztapám is azzal versenyzik és akkoriban az alkatrészek is olcsóbbnak bizonyultak hozzá mint Pl: Egy BMW-hez vagy Suzuki-hoz, ami most már egyébként változott, ezért is fogom most a fejem, hogy az újonnan épített versenyautóm is Lada lesz. Ami azért remélhetőleg tavaszra elkészül. Konkrétan a pénzbeli viszonyítási alapok olyannyira megváltoztak, hogy a Ladám árából 2db 600-700 ezer forintos Suzukira is futná. :) De legalább a Lada még mindig közönség autó, tehát mindenki szereti.
4. Számodra miből áll egy felkészülés egy versenyre?
A felkészülés nálunk úgy néz ki, hogy versenyek előtt átnézzük az autót, minden csavart meghúzunk rajta, és kimegyek utána az útra egy párat gyorsulok és ha valami nem tetszik az autón akkor állítunk még a karbin, vagy a futóművön.
5. Az autót milyen szempont alapján választottátok ki, illetve milyen módosításokat kell elvégezni rajta?
Az autót igyekeztünk úgy kiválasztani, hogy lehetőleg minnél épebb karosszériát kapjunk amin nem kell sokat dolgozni, azért természetesen az egész kasztnit át kellet hegeszteni megerősíteni, a futóművel együtt, hogy bírja az ugratókat. Tehát az egész futómű rendszer ki lett cserélve alatta, elől vas szilentek kerültek a gyári gumiszilentek helyére, és hátul is erősebb úgynevezett zöldszilentek foglalnak helyet a futóműben. Ezek a nagyobb kanyarsebesség elérését és a jobb tapadás elősegítését teszik lehetővé, magyarul stabilabb az autó kanyarokban is.
6. Lada a kedvenc, de tervezel a jövőben valami mással is versenyt futni, vagy még marad ez egy darabig?
Most egyelőre még marad a Lada mint már említettem épül egy új kasztni és bele egy új motor ami jóval erősebb lesz mint a mostani. A későbbiekben lehetséges, hogy kipróbálok majd más autókat, de ha végül úgy döntök, hogy lezárom a Ladázást akkor csak egy összkerekes autóban tudom magam elképzelni PL: Egy Mitsubishi kormánya mögött.
A 2008. Ba-La rally bajnokság bajnoka köszöni az egész évet: Szüleinek, édesanyámnak a szervízben az ellátásért, édesapámnak az autóért és a navigálásért, Ildinek és családjának a támogatásért, Levinek a szállításért és a beugró navigátorkodásáért és támogatásért, Zsírpapának az Fdgy-ért és a jó tanácsaiért, Fdgy-nek a váltóért és futóműért, K.Z-nek a beállítási adatokért, Mamba Securitinak a támogatásért. És a szurkolóknak akik veszélyben voltak a pálya szélén egész évben!!